11. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam nabiera od dziś rozpędu!
Kampania Dotykam=Wygrywam, promująca profilaktykę raka piersi i noszenie odpowiednio dopasowanego biustonosza, została zainaugurowana we wtorek 20 września w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie.
Na inauguracji 11. edycji kampanii pojawili się nieocenieni w swej roli ambasadorzy, wśród których znaleźli się: Daniel Józek Qczaj, Daria Widawska, Aleksandra Kisio, Kinga Zawodnik, Siostry ADiHD, Paulina Koziejowska, Anika Dąbrowska, Lidia Kalita, Ola Żelazo @joga.zelazo, Alina Adamowicz @alka_positive, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Agnieszka Witkowska @architektporzadku, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Angelika Miszalska-Kamińska, Magdalena Kaczanowicz @racjapielegnacja, Maja Strojek i Sylwia Madeńska.
Kampanię wspierają także: Natalia Przybysz, Beata Sadowska, Elżbieta Romanowska, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Marianna Gierszewska, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Ewa Zakrzewska @ewokracja, Anna Męczyńska, Joanna Biernacka Ash Plum Plum i Piotr Knioła, Pigoutbox.
Nawiązując do słów refrenu piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, organizatorzy zadają w tym roku kobietom pytanie – jak to się stało, że zapomniały one o swoich piersiach, mimo że w Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet (stanowi 22,2% wszystkich nowotworów), a w grupie między 20. a 44. rokiem życia jest na pierwszym miejscu zarówno pod względem zachorowalności, jak i umieralności Polek? Jak to się dzieje, że ulegają presji ich bezustannej oceny przez innych? Zamiast zadbać o to, by były zdrowe, przejmują się tym, że ktoś uważa je za zbyt małe, zbyt duże, za mocno lub za słabo eksponowane… Obejrzyj film kampanijny na www.dotykamwygrywam.pl i zainspiruj się do dbania o swoje piersi.
Wymowne zdjęcia, odzwierciedlające przekaz tegorocznego przesłania kampanii stworzył ceniony w środowisku artysta fotograf Arcadius Mauritz – autor wyjątkowej w swym wyrazie sesji Dotykam=Wygrywam wykonanej w otwartym na każde wyzwanie UV Studio.
Ta ogólnopolska inicjatywa, angażująca społeczność kobiet na wielu płaszczyznach, ma bezdyskusyjnie istotny charakter i cel, ale też ciekawą formułę. Co roku przypomina bowiem o samobadaniu piersi, oferując cegiełki i co roku namawiając do reCYClingu, czyli pozbycia się starego i niedopasowanego biustonosza, który dostaje w ten sposób nowe życie; jego była właścicielka otrzymuje rabat na nowy, idealnie dopasowany; a dochód z ich realnego recyklingu zasila konta podmiotów szerzących ideę walki z rakiem piersi: fundacji Wsparcie na Starcie, budującej zdrowe nawyki dbania o piersi wśród nastolatek, i stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Adresy sklepów, w których oddasz biustonosze do reCYClingu znajdziesz na www.dotykamwygrywam.pl.
Podczas spotkania przedstawiono wyniki badania opinii publicznej przeprowadzone przez partnera kampanii, firmę SW RESEARCH, które wyraźnie udowadniają, że istnieje realna potrzeba zmiany w postrzeganiu kobiecych piersi przez… kobiety. Dlatego tegoroczna edycja kampanii ma „odseksualizować” temat piersi, a słowa piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki Dotykam=Wygrywam, mają nadać właściwy ton akcji i upomnieć kobiety, by nie zapominały o swoich piersiach, by je dostrzegały, nawiązały z nimi relację i w końcu o nie zadbały.
Wyniki badań zwróciły także uwagę na potrzebę edukacji kobiet od najwcześniejszych lat, aby zbudować w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. Jest to obecnie możliwe dzięki pracy organizacji pozarządowych, takich jak fundacja Wsparcie na Starcie, edukująca nastolatki w temacie zdrowia piersi poprzez przeprowadzane w szkołach bezpłatne biustopogadanki oraz poprzez aplikacje mobilne, takie jak BIUSTOapka, która powstała ze środków uzbieranych z poprzednich edycji Dotykam=Wygrywam, a którą można bezpłatnie pobrać tu: www.biustoapka.pl, ustawić w niej przypominajkę samobadania piersi i już nigdy nie zapomnieć o wykonywaniu regularnego dotyku, który może uratować nam życie.
W tym roku formuła inauguracji kampanii Dotykam=Wygrywam wzbogaciła się o panel ekspertów, z którymi można było porozmawiać na miejscu. Zaproszenie na eksperckie fotele przyjęły: Maja Herman – lekarka, specjalistka psychiatrka, psychoterapeutka, asystentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; Joanna Tokarska, która na co dzień współpracuje z Krajową Izbą Fizjoterapeutów i prowadzi. projekt „Fizjopozytywni” zrzeszający miłośników fizjoterapii; Elżbieta Kozik – prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Izabela Sakutova – międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi; dr Maciej W. Socha – ordynator oddziału położniczo-ginekologicznego Szpitala świętego Wojciecha w Gdańsku i szef katedry Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Tego dnia nie zabrakło nadających wydarzeniu dynamiki obserwatorów, przedstawicieli sklepów brafittingowych, gdzie kampania i edukacja kobiet rozpocznie się od dziś aż do końca października oraz zawsze trzymających rękę na pulsie przedstawicieli mediów.
W ciągu ostatniej dekady akcji partnerowały najróżniejsze podmioty i zainteresowane dobrostanem kobiet w Polsce media. W tym roku akcję wspierają:
Panache, marka, bez której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. To ona odpowiedziała na apel Izabeli Sakutovej, autorki Dotykam=Wygrywam, i od samego początku wspólnie z nią współtworzy tę ważną dla zdrowia naszych piersi inicjatywę. Sklepy brafittingowe, zlokalizowane na terenie całej Polski, biorące udział w kampanii, za każdy oddany do reCYClingu stary biustonosz dają 20 zł zniżki na nowy, dobrze dopasowany biustonosz Panache.
Marki kosmetyczne Organique i Bandi, które ramię w ramię dołożyły tegoroczne cegiełki w postaci olejku ułatwiającego samobadanie i kremu do pielęgnacji biustu!
Wtórpol – jedna z największych spółek na świecie zajmująca się wprowadzeniem odzieży używanej do ponownego obiegu – zgodnie z zasadą zero waste. W ramach współpracy z kampanią Dotykam=Wygrywam Wtórpol wprowadzi do drugiego obiegu zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi.
Wśród platform internetowych, które szerzą założenia kampanii, nie zabrakło Her Impact – internetowej platformy rekrutacyjno-edukacyjnej dla kobiet, która wspiera ich rozwój oraz pomaga w ukształtowaniu ścieżki zawodowej. Akcji patronuje też Instytut Marki Online i Komunikacji angażujący się w badania i nauczanie umiejętności przyszłości, udostępniający wysokiej jakości edukację dla osób fizycznych, firm i instytucji publicznych.
Aktywne wsparcie popłynęło od szkolących w budowaniu marek on-line: Joanny Ceplin i Izabeli Sakutovej.
Jak zawsze mogliśmy liczyć na ciałopozytywny blog o bieliźnie dla wszystkich osób używających biustonoszy Stanikomania.pl oraz czasopisma z branży bieliźnianej: „Magazyn mody intymnej” i „Modna bielizna”.
Warner Music Poland udzieliło w tym roku organizatorom praw do używania piosenki Natalii Przybysz, a IGO-ART promuje hasła kampanii Dotykam=Wygrywam wśród uczestniczek organizowanego przez siebie konkursu Miss Polonia Obecnie panująca Miss Polonia jest Krystyna Sokołowska jest jedną z Ambasadorek akcji.
Od Katarzyny Jankowskiej i jej agencji kreatywnej Strategiczna Kropka organizatorzy otrzymali nieocenione wsparcie w social mediach, a Anna Kolatorska zmontowała niezwykły film promujący kampanię. Wykorzystano w nim klimatyczne zdjęcie bakstejdżowe fotografki Karoliny Chabel-Williams, która już od lat wspiera tę inicjatywę.
O zasięg medialny zadbała firma Mimesis.
Uważam, że bardzo ważne są takie akcje w naszym społeczeństwie. Uświadamiają one kobietom, że trzeba się badać. Moja żona właśnie dzięki takiej kampanii poszła się zbadać, po czym okazało się, że ma niestety raka. Ostatnio czytam dużo portali onkologicznych i porad medycznych, aby wesprzeć moją żonę.
OdpowiedzUsuń