Kampania Dove - Jesteśmy piękne
Zadam Ci dziś kilka pytań.
Czy postrzegasz siebie jako piękną kobietę?
Czy na "moje własne" piękno składa się tylko mój
wygląd zewnętrzny czy również piękne jest to jaka jestem w
"środku", jakie jest moje wnętrze?
Jak postrzegasz siebie na tle piękna jakie kreują media, z
którymi mamy na co dzień do czynienia?
Marka Dove już od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniach
prawdziwego piękna. Od 2004 roku konsekwentnie inicjuje kampanie,
które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w
jaki kobiety dokonują samooceny oraz definiują swoje piękno w
odniesieniu do kanonów urody lansowanych w mediach i popkulturze.
Pierwsza taka kampania Dove odbyła się w 2004 roku i wywołała
wokół siebie burzę dlatego, że prezentowane w niej modelki
wyglądały NORMALNIE! W kampanii wzięły udział prawdziwe kobiety,
które prezentowały zarówno pełne kształty jak i niewielkie
rozmiary. Reprezentowały nas - prawdziwe kobiety.
Kampanie inicjowane przez markę Dove bezproblemowo rozprawiły
się z inicjowanym do tej pory lansowanym kanonem piękna, który tak
naprawdę jest nieosiągalny dla większości kobiet.
W tym roku marka Dove postanowiła iść o krok dalej. Zdecydowano
się na przeprowadzenie niecodziennego badania - Dove Global Beauty &
Confidence Report, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy
(10,500 osób) dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) i kobiet (w wieku
18 – 64 lat) z 13 krajów. Jest to pierwsze tak obszerne badanie,
które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także
pewności siebie. Ilustruje również korelacje pomiędzy kobiecym
pięknem, samooceną, a postawą kobiet wobec życia.
Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że
kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym
stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie
przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach
życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz
większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca
idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność
stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas
czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.
Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że
odczuwa płynącą z mediów
i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom
piękna, co jest niezwykle frustrujące.
Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że
przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną
niemal 24h/dobę.
Aż 7 na 10 kobiet (71%) i dziewcząt (67%) oczekuje od mediów
bardziej wiarygodnego prezentowania kobiecego piękna. Piękna, które
nie ma jednego poprawnego rozmiaru biustu, kształtu ust czy wagi
ciała.
T ymczasem aż 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%)
przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia
społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi.
Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich,
ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.
Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt
jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia
lub wizyt u lekarza.
Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią
dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.
Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%)
i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś
pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za
niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać
sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.
Tymczasem aż 9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%)
przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia
społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi.
Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich,
ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.
Co bardziej zatrważające, aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt
jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia
lub wizyt u lekarza.
Niemniej jednak jak wynika z raportu Dove, kobiety potrafią
dostrzegać piękno i chcą się nim cieszyć.
Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%)
i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś
pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za
niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać
sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.
Dove wierzy, że poprzez właściwą pielęgnację kobiety mogą
odkryć swoje naturalne piękno.
Pielęgnacja skóry ciała, twarzy, pielęgnacja włosów, nawet
zwykła kąpiel to zabiegi które przybliżają nas do osiągnięcia
celu jakim jest "lepsza ja". To nie marzenie, to cel, który
każda z nas może osiągnąć. Marka Dove proponuje kosmetyki, które
mają nam pomóc osiągnąć ten cel i sprawić by każda z nas
odkryła i pielęgnowała swoje piękno.
Z ubiegłorocznego raportu Dove wynika, że tylko 2 na 10 polek czują się piękne.
Polki bardzo krępują się gdy mają odpowiedzieć na pytanie "Czy jesteś piękna?" jednak mimo tego potrafią dostrzec piękno w innych osobach np w mamie, córce, przyjaciółce czy siostrze.
Jesteśmy
Piękne – to hasło kampanii społecznej Dove, które po raz
pierwszy zostało głośno powiedziane
w 2016 r. Wtedy to po raz pierwszy marka Dove oddała głos Polkom i zainaugurowała lokalną kampanię podejmującą temat prawdziwego piękna.
w 2016 r. Wtedy to po raz pierwszy marka Dove oddała głos Polkom i zainaugurowała lokalną kampanię podejmującą temat prawdziwego piękna.
W
tym roku marka Dove kontynuuje projekt rozmowy Polek o pięknie,
kobiecych relacjach, pielęgnacji urody i zachęca kobiety do
odkrywania i celebrowania prawdziwego piękna. Piękna, które nosi w
sobie każda z kobiet bez wzgledu na wzrost, liczbę kilogramów,
kolor włosów czy kształt sylwetki.
Doceńmy to kim jesteśmy, bo każda z nas jest wyjątkowa. Każda z nas jest piękna. Kreujmy nasze piękno, doceńmy to co dała nam natura i żyjmy z sobą w zgodzie.
Kiedyś byłam mega zakomplesiona, teraz jak oglądam stare zdjęcia zdałam sobie sprawę, że nie było aż tak źle ;).
OdpowiedzUsuńPolkom trzeba często o tym przypominać, bo za wszelką cenę próbują być Matką Polką i zapominają o sobie...
OdpowiedzUsuń